نقد جریان یمانی 1

نقد جریان یمانی 1

جناب حجت الاسلام و المسلمین کورانی اشکالاتی را در کتاب دجال البصرة بر دلایل جریان یمانی در طی دیدار با طرفداران این وارد می کند که برخی از این اشکالات به شرح ذیل می باشد:

1.آیا احمد الحسن فرزند امام زمان(عج) است؟ اگر جواب مثبت است چرا قبل از ضهور پدر آمده است؟

اگر احمد الحسن زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که خود ادعا می کند دیگر چه نیازی به ضهور پدر می باشد؟

2.آن چه که بر ما واجب است تصدیق نبوت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اطاعت از ایشان و ائمه ی معصوم(علیهم السلام) است، اما اولاد ایشان در صورتی واجب است که امام معصوم(علیه السلام) در این خصوص به ما دستور دهند. بنابر این این شخص مدعی باید دو مطلب را ثابت کند؛ 1- اینکه فرزند امام زمان(عج) است. 2- اینکه امام زمان(عج) دستور به اطاعت از او داده اند.

و این دو مطلب با معجزه ای آشکار ثابت می گرددو او باید ارائه ی معجزه و کرامت کند و خواب امام زمان(عج) و یا جنی که ادعا می کند کافی نیست.

3. امام زمان(عج) به وسیله ی رعب توسط خداوند متعال یاری شده است و علم ایشان شکست خورده باز نمی گردد همانگونه که آمده است:« یُنصر بالسیف و الرعب و انّه لا تردّ له رایة»(کمال الدین/327)

کسی که ادعا می کند پسر امام زمان(عج) و فرستاد هی ایشان است باید مانند ایشان باشد و این در حالی است که در استان بصره در معرکه ای که با پلیس این استان در روز عاشورا برپا کردند، شکست خوردند و به پناهگاه های خود گریختند و در لانه های خود دستگیر شدند و مدعی مذکور؛ جناب فرمانده ی اعظم به امارات فرار کرد.

در جواب این اشکال، طرفداران این مدعی توجیه ذیل را ذکر می کنند:

روایت مذکرو مربوط به زمانی است که امام زمان(عج) خود شروع کننده ی معرکه و جنگ باشند و این در حالی است که در درگیر استان بصره دولت شروع کننده ی درگیری بود.

در جواب باید گفت که این توجیه درست نمی باشد چرا که قاعده ی «لاترد له رایة» اطلاق دارد و قیدی ندارد و شامل هر معرکه ای اعم از آنکه اما زمان(عج) شروع کننده باشن و یا نباشند، می شود.(1)

4. از جمله اشکالات این مدعی آن است که قرآن را غلط می خواند همانگونه که در بعضی کلیپ های صوتی و تصویری او مشهود است.

طرفداران او این مشکل را اینگونه تو جیه می کنند که او خطا نمیخواند بلکه قرائت است و این در حالی است که قرائت باید به تبعیت از یکی از قرائات هفت گانه معتبر باشد، مگر انکه بگویند قرائت جدیدی از ایشان صادر شده است!!!

جالب آن است که نه فقط در قرآن که حتی در مفردات زبان عرب و قواعد نحوی و ادبیاتی اشتباه می کند این امام!!!

5. از جمله اعتقادات شیعیان آن است که امام معصوم(علیه السلام) همه ی زبان ها ی دنیا را می داند چرا که لازمهی حجت بر قوم بودن ایشان بر هرقومی چنین اقتضایی دارد.

آیا این مدعی امامت زبان های زنده ی دنیا را بلد است؟ اگر جواب مثبت است این ویژگی را آشکار کند.

6. آیا امام معصوم در صورتی که دلیل مستحکمی بر دعوت خود ارائه نکرده باشد و به این دلیل، دعوت او مورد پذیرش واقع نشود، حکم به کفر افراد رد کننده ی دعوت می کند؟ حاشا و کلّا، این امر با عصمت و مقام شامخ امامت به هیچ وجه سازگاری ندارد.

اما مدعی مزبور و اتباع اورا ببینید که همانند وهابیان چگونه حکم به تکفیر رادین این دعوت می کنند.

« به نام امام م ح م د بن الحسن المهدی اعلام می کنم گه هرکس بعد از 13 رجب 1425 ه.ق به این دعوت ملحق نشود و بیعت خود را با وصی امام زمان(عج) اعلام نکند از ولایت علی ابن ابی طالب(علیه السلام) خارج است و داخل در جهنم می شود و همهی اعمال عبادی او، کم و زیاد باطل است.» احمد الحسن 13/6/1425 ه.ق

7. یکی از دلایل این قوم برای قبول دعوت استخاره است.

جواب نقضی: آیا این افراد حاضر ند که برای طلاق زنان خود و به ازدواج در آوردن آنها به دیگری به این دلیل یعنی استخاره تمسک کنند؟ اگر جواب منفی است چگونه است که ما باید عقاید خود رابا استخاره اثبات کنیم و این دعوت مزخرف را با این دلیل بپذیریم.

اگر استخاره بر دجال بودن احمد الحسن بگیریم و آیه ی خوب آید آیا اتباع او می پذیرند؟ اگر بر قتل او استخاره بگیریم آیا اتباع او در صورت خوب بودن استخاره او را به قتل می رسانند؟

اصلا اگر دلیل استخاره است، چرا بر نبوت و یا حتی الوهیت این شخص استخاره نگیریم؟!!!

جواب حلی:استخاره در موردی است که شخص بین دو فعل که هیچ کدام از آن دو مرجح و به عبارتی دیگر امتیازی ندارد می باشد آن هم فعل مباح و نه فعل حرام و یا واجب. و یان دستور قرآن است که« و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی الله امراً ان یکون لهم الخِیَرة و من یعص الله و رسوله فقد ضل ضلالاً مبیناً»(احزاب/36)

بنابر این در آن چه که خداوند و رسول او به انجام و یا ترک ان(واجب و حرام) امر کرده اند، اختیار وجود ندارد و نمی توان بر انجام یا ترک آن استخاره کرد

تمام مطلب فوق در استخاره در اعمال است و نه عقاید که در آن هیچ راهی برای استخاره وجود ندارد چرا که خداوند متعال دستور به اعتقاد به آنها از طریق عقل و استدلال صحیح داده است و بلکه بالاتر از این و آن اینکه استخاره در عقاید راه ندارد چرا که معنای استخاره جواز و امکان دوطرف است و شخص مخیر در انتخاب یکی از دو طرف می باشد و حال آنکه شخص در عقاید مخیر بین اعتقاد به اینکه عقاید حق هستند یا باطل اند، نمی باشد.

(1) احمد الحسن توانست 500 سرباز از طرفداران خود را در دو ایتان بصره و ناصریه عراق و مراکز کوچکتری در استان های دیگر آماده کند و آنها را با مسائل نظامی آشنا کند و به خیال خود بعد از آمادگی لازم، روز عاشورا را به عنوان ساعت صفر(ساعت حمله) و با هدف ازاد کردن بصره دو استان بصره و ناصریه از طاغوت اعلام کرد. در این روز طرفدارن او به میان هیئات عزاداری آمده و اعلام کردند که «مهدی ظهور کرد.»

در همین حین این دسته شروع به تیر اندازی به پلیس کردند و درگیری آغاز شد و پلیس نیز به تعقیب آنها به مدت یک هفته اغاز کردو 100 نفر از انان را به هلاکت رساند و اکثر آنان را دستگیر کرد و مدعی مذکور به اربابان خود در امارات پناه برد و مخفی گشت.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.